
Бағаналар арасында тұрып намаз оқу: рұқсат па, тыйым салынған ба?
Хадисте: «Бізге Пайғамбар (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) заманында бағаналар арасында сап түзеуге тыйым салынатын, тіпті одан қуылатынбыз»
Мәтіні:
«نُهِينَا أَنْ نَصُفَّ بَيْنَ السَّوَارِي فِي عَهْدِ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَكُنَّا نُطْرَدُ عَنْهَا طَرْدًا»
(Ибн Мәжа 1002; Әбу Дәуіт 673; Ахмад, №20391)
Және осы секілді бағана арасында тұруға ынғай танытпаған Омар ибн Хаттаптан Абдулла ибн Омардан келген асарлардың үкімі мауқуф, яғни, Пайғамбарымыздың сөзі емес деп үкім етілген.
Танымал ғалымдардың пікірлері
- Имам ән-Нәуәуи: «Хадис әлсіз, Пайғамбардың сөзі емес»
قال النووي: “هذا الحديث ضعيف، وليس من كلام النبي صلى الله عليه وسلم”
(әл-Мәжму’, 4/301)
- Ибн Хажар әл-Асқаләни: «Бұл – сахабаның сөзі, шариғи дәлел емес»
قال ابن حجر: “هذا من قول الصحابي، وليس بحجة شرعية” (Фатх әл-Барий, шарх Сахих әл-Бухари, 2/208)
- Имам әш-Шәукани: «Сенімсіз хадис»
قال الشوكاني: “حديث لا يثبت” (Нәйл әл-Аутар, 3/62)
- Шейх Әл-Әлбәни: «Әлсіз хадис, иснады үзілген»
قال الألباني: “حديث ضعيف، سنده منقطع” (Ируа әл-Ғалил, №530)
- Шейх Ибн Усаймин: «Сенімсіз риуаят. Тыйым – тәрбиелік сипатта болған»
قال ابن عثيمين: “رواية لا تثبت، والنهي فيها كان من باب التربية” (Шарҳ әл-Мумти’, 3/6)
Мазхаб ғұламалары не дейді?
- Ханафи мазхабы: Имам әл-Кәсәни: «Бағаналар арасында тұруда әбестік жоқ, өйткені оған нақты тыйым жоқ»
قال الكاساني: “لا كراهة في القيام بين السواري؛ لعدم ورود النهي” (Бәдаи’ әс-Санаи’, 1/157)
- Шафиғи мазхабы: Имам ән-Нәуәуи: «Тыйым жоқ; жағымсыз деп айтылмайды»
قال النووي: “لا نهي فيه، ولا يقال بكراهته” (әл-Мәжму’, 4/301)
- Мәлики мазхабы: Имам Ибн Абд әл-Барр: «Бұл – сахабалардың тәртібі, орындамау харам емес»
قال ابن عبد البر: “هذا من فعل الصحابة، وتركه ليس بحرام” (әт-Тәмһид, 5/93)
- Ханбали мазхабы: Имам Ибн Құдама: «Қажет болса – рұқсат; кең жерде – қиындық болуы мүмкін»
قال ابن قدامة: “إن دعت الحاجة فلا بأس؛ وفي السعة قد يشق على الصفوف” (әл-Муғни, 2/189)
Іс жүзіндегі жағдай
Қасиетті Мекке мен Мәдина мешіттерінде ғасырлар бойы жамағат бағаналар арасында тұрып келеді. Ешкім бұны айыптамаған, саптар бұзылды деп есептелмеген.
Қорытынды: Бағаналар арасында тұрып намаз оқу – шариғатта рұқсат етілген амал. Бұл іске тыйым салатын сенімді хадис жоқ. Намаз сапына зиян келтіретіндей нақты себеп болмаса – еш қиындық жоқ. Жоғарыда аталған хадис – әлсіз. Пайғамбардың (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) нақты сөзі емес, әрі шариғи тыйым ретінде дәлел бола алмайды.
Шариғат – жеңілдік пен даналық діні. Тыйым дәлелмен ғана орнатылады, ал дәлелсіз тыйым – ауыртпалық.